Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som over 30 år har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere på tvers av ulike bransjer. Uoffisielt kan målingen anses som norgesmesterskapet innen kundetilfredshet.
Vi i Bilia har som kjent visjonen; Bilia - Bransjens Beste Servicebedrift, og har med entusiasme deltatt i NKB de siste 4 årene for å se hvordan vi plasserer oss i forhold til vår visjon. I årets undersøkelse oppnådde vi gledelig nok et forbedret resultat innen både kundetilfredshet og lojalitet, og endte totalt sett på en 7. plass blant hele 157 deltakende selskaper.
I tillegg til bilmerker så måles også bilhusene Bilia, Bertel O Steen Detalj og Møller Bil i Norsk Kundebarometer. Det er gledelig å se at vi i Bilia med solid margin beholder posisjonen som Norges beste Bilhus også i NKB 2025.
Samtlige år vi i Bilia har deltatt i NKB, har vi plassert oss topp 7. Dette er vi stolte av, og viser at vårt eksistensielt viktige arbeid med å skape gode kundeopplevelser verdsettes av nettopp våre kunder som har blitt spurt i denne undersøkelsen.
Se hele alle resultatene på sidene til Norsk Kundebarometer her