Kjære kunde, Toyota Bilia tar koronaviruset på alvor.

Situasjonen rundt koronaviruset preger oss alle og påvirker vårt daglige levemønster. I denne turbulente perioden hvor flyplasser stenges og man oppfordres til å unngå offentlige kommunikasjonsmidler, er bilen viktig for mange.

Norske myndigheter har derfor definert vår virksomhet som samfunnskritisk viktig.

Det gjør at våre forhandlere fortsatt vil holde åpent. Rask service til samfunnskritiske funksjoner, eller folk som arbeider i eller med slike funksjoner vil løpende bli prioritert.
For å ivareta våre kunder og ansatte har vi iverksatt en rekke tiltak for godt smittevern.

Dette har Toyota Bilia gjort for at du skal føle deg trygg

Vi er godt tilrettelagt for digitale tjenester:

  1. Henvendelser eller bestilling av verkstedtjenester kan skje via toyotabilia.no eller mail. Eller du kan bare ringe oss.
  2. Vi har tilrettelagt for kjøp av bruktbil med finansiering på bilia.no.
  3. Vi er fleksible når det gjelder innlevering og utlevering av bil, eller henting/hjemkjøring, og vi vil strekke oss langt for å finne gode løsninger. Det gjør at du kan levere bilen til oss uten å være fysisk kontakt med noen av våre ansatte om du ønsker det.
  4. Ved behov kontakt din lokale Toyota Bilia-forhandler, eller vårt kundesenter, så finner vi en løsning som passer deg.

Fokus på sikring og renhold:

  1. Vi har ytterligere forsterket renhold på alle våre lokasjoner.
  2. Dette gjelder spesielt utsatte soner som dørhåndtak og toaletter, men også vask og desinfiserende tiltak på utstillingsbiler, møterom og venteområder.

Tiltak i våre salgshaller, verksted og i kundemøte:

  1. Vi holder fysisk avstand til kunder. Eksempelvis skal våre selgere og mekanikere ikke sette seg i bilen sammen med kunde.
  2. Ansatte skal bruke hansker når de håndterer kundebiler.
  3. Vi kan tilby privat konsultasjon ved visning av bil så langt det er mulig.
  4. Etter prøvekjøring, prøvesitting eller service går vi gjennom bilen. Vi rengjør og desinfiserer dørhåndtak, ratt, girspak, sikkerhetsseler, skjerm og nøkler.

Andre tiltak:

  1. Ansatte som ikke er helt i form, eller som kan ha vært utsatt for smitte, holdes hjemme.
  2. Alle felles aktiviteter, så som felles lunsj, er avviklet for å redusere eventuell smittefare.
  3. Vi ber deg som kunde som oss om å utøve et føre-var prinsipp: Dersom du selv føler deg dårlig, eller det er bekymring om smittefare, ber vi deg om å utsette besøket hos oss.
  4. Vi er fleksible når det gjelder endring av avtaler om verkstedsbesøk, prøvekjøring ol. og har økt kapasiteten på telefon og epost slik at det skal være lett å få tak i oss.
  5. Vi kan tilby 2 måneder rente- og avdragsfri betalingsutsettelse til å dekke reparasjon, service, eller utstyr, slik at du heller kan fordele disse kostnadene over en lengre periode. Les mer om dette produktet her:https://www.toyota.no/finans/privatkunder/betalingsutsettelse.json

Som du ser har vi allerede innført mange tiltak slik at både våre kunder og ansatte skal føle seg trygge. Vi ber deg å ta kontakt om det er noe mer du lurer på. Vil du ha mer fakta om koronaviruset anbefaler vi også Folkehelseinstituttets nettsider.

Inntil videre: Ta vare på hverandre, og kjør pent!